KATALOG KSIĄŻEK
Znaleziono 98 pozycji o tematyce: Wychowanie%
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Pedagogika przedszkolna : nowa podstawa programowa
AUTOR:
Klim-Klimaszewska, Anna.
POZ/ODP:
Anna Klim-Klimaszewska.
ADRES WYD.:
Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2012.
HASŁA:
Wychowanie przedszkolne - podstawa programowa Podręczniki akademickie WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZ.:
375 s. ; 23 cm.
SYGNATURA:
37
KOD/INWENT:
890000295571
29557
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp Rozdział I. Wychowanie przedszkolne we współczesnym systemie oświaty na tle rysu historycznego 1. Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce 2. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego 3. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce 5. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej Rozdział II. Biopsychiczne podstawy wychowania przedszkolnego 1. Granice chronologiczne wieku przedszkolnego 2. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym 3. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym 4. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym 5. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym 6. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym 7. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym 8. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu Rozdział III. Podstawy funkcjonowania przedszkola 1. Założenia i organizacja placówek przedszkolnych 2. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola 3. Statut przedszkola 4. Programy wychowania w przedszkolu Rozdział IV. Organizacja środowiska przedszkolnego 1. Struktura grupy wiekowej 2. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej 3. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu 4. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej 5. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola 6. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym 7. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym Rozdział V. Działalność pedagogiczna przedszkola 1. Proces wychowania w przedszkolu 2. Cele wychowania przedszkolnego 3. Funkcje i zadania przedszkola 4. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym 5. Formy organizacyjne pracy wychowawczej z dziećmi w wieku przedszkolnym 6. Podstawowe metody pracy wychowawczej w przedszkolu 7. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu 8. Dokumentacja przedszkola 9. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu Rozdział VI. Treści programowe wychowania w przedszkolu 1. Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu 2. Treści edukacji polonistycznej 3. Treści edukacji matematycznej 4. Treści edukacji przyrodniczej 5. Treści wychowania estetycznego 6. Treści wychowania społeczno-moralnego 7. Treści wychowania zdrowotnego Rozdział VII. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole 1. Gotowość szkolna 2. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania 3. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania 4. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia Rozdział VIII. Nauczyciel wychowania przedszkolnego 1. Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola 2. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola 3. Pedagogiczna postawa nauczyciela przedszkola 4. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi 5. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola 6. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego 7. Pomoc przedszkolna Rozdział IX. Innowacje pedagogiczne w edukacji przedszkolnej 1. Istota innowacji pedagogicznych 2. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu 3. Innowacje organizacyjne 4. Innowacje metodyczne 5. Innowacje programowe 6. Certyfikaty jakości 7. Wizja przedszkola przyszłości Rozdział X. Wybrane przykłady rozwiązań metodycznych 1. Scenariusze zajęć tradycyjnych 2. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej 3. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu 4. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej 5. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana 6. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa 7. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów 8. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne 9. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona 10. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego 11. Scenariusz zajęć w przedszkolu wirtualnym UWAGI:
Bibliogr. s. [364]-375.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Pedagogika. T. 1, Podstawy nauk o wychowaniu
Tyt oryg.: "Podstawy nauk o wychowaniu". POZ/ODP:
red. nauk. Bogusław Śliwerski.
ADRES WYD.:
Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne[!], 2006.
HASŁA:
Pedagogika - podręcznik akademicki Wychowanie - historia - podręcznik akademicki OPIS FIZYCZ.:
XV, [1], 446 s. : il. ; 26 cm.
SYGNATURA:
37
KOD/INWENT:
890000248508
24850
UWAGI:
Bibliogr. s. 416-435 oraz przy rozdz. Indeksy.Na książce błędna nazwa wydawcy, poprawna: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Tekst częśc. tł. z niem.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Pedagogika. T. 2, Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych
Tyt oryg.: "Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych". POZ/ODP:
red. nauk. Bogusław Śliwerski.
ADRES WYD.:
Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne[!], 2006.
HASŁA:
Pedagogika - podręcznik akademicki. Wychowanie - historia - podręcznik akademicki. OPIS FIZYCZ.:
X, 523 s. : il. ; 26 cm.
SYGNATURA:
37
KOD/INWENT:
890000248515
24851
UWAGI:
Bibliogr. s. 476-510 oraz przy rozdz. Indeksy.Na książce błędna nazwa wydawcy, poprawna: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Tekst częśc. tł. z czes., ang., niem.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Pedagogika. T. 3, Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej
Tyt oryg.: "Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej". POZ/ODP:
red. nauk. Bogusław Śliwerski.
ADRES WYD.:
Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne[!], 2006.
HASŁA:
Pedagogika - podręcznik akademicki. Wychowanie - historia - podręcznik akademicki. OPIS FIZYCZ.:
X, 389 s. : il. ; 26 cm.
SYGNATURA:
37
KOD/INWENT:
890000248522
24852
UWAGI:
Bibliogr. s. 360-378 oraz przy rozdz. Indeksy.Na książce błędna nazwa wydawcy, poprawna: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Tekst częśc. tł. z niem., wł.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Pisma wybrane.. [T.] 4
AUTOR:
Korczak, Janusz
POZ/ODP:
[wybór Aleksander Lewin ; oprac. i przypisy Maria Falkowska, Marta Kopczyńska-Ciesielska i Irena Olecka, pod kier. A. Lewina]..
ADRES WYD.:
Warszawa : "Nasza Księgarnia", 1986.
HASŁA:
Korczak, Janusz - (1878?-1942) Dziecko - psychologia Wychowanie Pamiętniki polskie - 20 w. Domy dziecka - wychowanie WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZ.:
518, [1] s., [24] s. tabl., [1] k. portr ; 20 cm.
SYGNATURA:
37
KOD/INWENT:
890000120309
12030
UWAGI:
Odpowiedzialność do całości: Janusz Korczak ; [pseud. ; nota wydawcy I. Korsak]. Nazwa aut.: Henryk Goldszmit. Izł. Indeksy. Rez.Streszczenie ang.Streszczenie niem.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Play therapy : 101 zabaw terapeutycznych wspierających rozwiązywanie problemów z zachowaniem i wzmacniających relację
Tytuł oryginału: "Play therapy activities : 101 play-based exercises to improve behavior and strengthen the parent-child connection". CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Pomysłowy Dobromir uczy : jak to działa?
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Pozytywna dyscyplina
Tytuł oryginału: "Positive Discipline ". CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Biblioteka w Stojadłach MARC21
Prawo dziecka do szacunku
AUTOR:
Korczak, Janusz
POZ/ODP:
Janusz Korczak ; [oprac. tekstu Elżbieta Cichy].
ADRES WYD.:
Warszawa : Rzecznik Praw Dziecka, 2012.
HASŁA:
Dziecko - psychologia Prawa dziecka Szacunek Wychowanie OPIS FIZYCZ.:
42, [2] s. : il. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD/INWENT:
890000311264
31126
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Prawo dziecka do szacunku, wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od napisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciagle dużo do zrobienia.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW